Friday 13 June 2014

BIADAP!! Chow Jack Hina Islam & Aidilfitri Di Facebook.. [GAMBAR]

// // Leave a Comment

Biadap!!! Itulah yang boleh dikatakan terhadap satu status yang dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook menggunakan nama Chow Jack. Status mamat kurang ajar ni boleh mengugat kestabilan kaum dan agama di negara ini yang mempunyai masyarakat yang berbilang kaum.


Status mamat biadap menggunakan bahasa tunggang langgang namun amat jelas mempunyai niat menghina ini berbunyi:

Selamat menyambut hari syaitan aidilfitri pada 28 July 2014 dan sebulan puasa makan babi hingga sebulan pada 28 Jun 2014 – 27 July 2014 selamat menyambut hari syaitan daripada Facebook Malaysia makan bak kut teh sama nabi mohd syaitan p**imak anjing syaitan.



Tak pasti sama ada gambar profil digunakan benar-benar asli atau tidak tapi yang nyata sesiapa sahaja yang menulis status sebegini tidak layak tinggal di negara berbilang kaum seperti Malaysia.

Diharapkan SKMM dapat menyiasat dan membawa dalang di sebalik akaun Facebook ini ke muka pengadilan kerana telah menghina agama rasmi negara ini dan menulis sesuatu yang boleh menimbulkan permusuhan dalam masyarakat.

Sekiranya pemilik profail facebook dan gambar ini mendakwa profail dia di 'HACK' seharusnya dia kena tampil membuat laporan Polis.. Lihat lagi beberapa status yang dibuat oleh profail bernama Chow Jack dibawah..





0 comments:

Post a Comment